petak, 23. ožujka 2012.

Etna Maar & Ljiljana Mihaljević na Cro A Porteru 2012.


Sasvim sam slučajno ušla u ovu priču. Govorim to kao ispriku zbog moje modne onesviještenosti i manjka interesa za trendove uopće... Ali Etna Maar, to je već nešto drugo. Etna Maar je ozbiljan dizajnerski brand godinama prisutan na hrvatskoj i međunarodnoj modnoj sceni. Njegova idejna začetnica Andrijana Subotić Pjajčik pripada grupi, u modnim kuloarima zvanih, crnih modnih dizajnera sklonih minimalističkom izrazu i – pogodite kojoj boji.

«A little not so black dress» kao parodija na malu crnu haljinu.

Dizajnerica je za ovogodišnje predstavljanje na Cro A Porteru pronašla inspiraciju u mojoj slici «Nije sve tako crno» (i njenim inačicama) na temelju koje je napravila niz malih crnih haljina koje i nisu tako crne što i sam naziv kolekcije kaže «A little not so black dress». Dizajnerica u asimetnične krojeve svojih haljina umeće bijele tekstilne elemente trokutasta oblika. Po zip-sistemu otvaranjem i zatvaranjem mijenja se primarni izgled haljine i dobivaju se novi i zanimljivi skulpturalni oblici što otkrivaju skrivene bijele elemente kao i tekst « a little not so black dress» koji je vrijedna umjetnica Mihaljević rukom ispisala direktno na svakoj haljini.

U zagrebačkoj galeriji «Lauba» (u kojoj se održala prva večer Cro A Portera) osmislila sam jedan mali izložbeni postav u sklopu zajedničke izložbe sudionika ove manifestacije, gdje sam u crne okvire aranžirala Andrijanine haljine, a postav riješila tako da sam ih u nizu jednostavno prislonila o zid galerije vizualno ih povezujući s mojim radom na koji se Andrijanina kolekcija referira želeći tim načinom predstavljanja naglasiti art notu izloženih modela.

Danas mi na privatne poruke na facebooku stižu pozitivne reakcije ljudi koje ne poznajem, a koje pri posjeti ovoj izložbi, spoj umjetnosti i modnog dizajna očito nije ostavio ravnodušnima te su imali potrebu reagirati, napisati koju riječ, poslati fotke, dati mišljenje... Takva spontana interakcija me uistinu oduševljava.

Suradnju s modnim brandom «Etna Maar» i dalje nastavljam, pa će uskoro još neka Andrijanina kolekcija zaživjeti inspirirana mojim radovima, a ja napokon imam pokriće da javno izjavim ono što bih svakog jutra, oblačeći na brzinu što mi prvo iz ormara dođe pod ruku, samoj sebi govorila:

Ja ne pratim modu, moda prati mene ;)